Gezonde school

Het doel van de Gezonde School-aanpak is een gezonde leefstijl in het DNA van de school te brengen. Dit lukt door met een stappenplan te werken aan een gezondheidsthema dat de school zelf kiest. Voorbeelden van thema's zijn: Voeding, Bewegen en sport, Mediawijsheid of Relaties en seksualiteit. Eerst bekijk je wat de school al doet aan het thema en dan versterk je wat goed gaat. Met de Gezonde School-aanpak zorg je voor een geheel.

Vanuit de aanpak van de Gezonde School werken we aan een aantal thema's in de school. Wanneer je deze thema's zorgvuldig hebt ingebed in je school, ontvang je een certificaat. Op het gebied van Welbevinden,  Relaties en Seksualiteit, Sport en Bewegen en Natuur en  Milieu hebben we inmiddels een certificaat ontvangen.
 Vanzelfsprekend gaat het ons niet om het certificaat,  maar dat bij ons op school deze deelgebieden van de Gezonde School op een planmatige manier in de school aangeboden worden.

We staan zelfs op de inspiratiepagina van de Gezonde School!  Je kunt het artikel hier lezen: It Tredde Sté inspiratie school

Gelijkheid, vrijheid en ontmoeting!

Elk kind is van harte welkom op OBS It Tredde Sté. Ongeacht levensovertuiging, godsdienst, politieke gezindheid, afkomst of geslacht. Wij vinden dat elk kind telt. Deze veelzijdigheid is bovendien leerzaam. Wederzijds respect en normen en waarden zijn van groot belang op onze school. Zo houden we het leuk met elkaar en gaan alle leerlingen elke dag met plezier naar school.

Waarom It Tredde Sté?

Omdat we mei inoar oer eigen paad te plak in de praktijk brengen. Samen in het leren, spelen en het ontwikkelen, zonder dat iedereen het zelfde moet doen. Zodat iedereen de plek vindt die past.